ďťż

W związku z tym, że ujawnione zadłużenie stanowi z reguły tylko część całości zadłużenia, z reguły około 50% (czasami mniej - wiele zależy tu od efektywności funkcjonowania...

Nie chcesz mnie, Ben. Składam się z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobiną gównianego szaleństwa.
Ten ostatni zmniejsza się gdy zadłużenie podatkowe przekroczy 15% faktycznych dochodów budżetowych. Likwidacja zadłużenia nie powinna następować w drodze generalnych umorzeń czy też abolicji podatkowych, choć zadłużenie, które pozostawiają po sobie patologiczne podatki, może i powinno być zlikwidowane tylko poprzez tego rodzaju posunięcia. Prawo musi jednak zawierać regulacje umożliwiające sprawną likwidację zadłużenia podatkowego . 1. Organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może: 1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatą podatku na raty, 2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłoką, Przykładem takich oddłużeń przeprowadzonych w ostatnim okresie są: ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców (Dz.U. Nr 155,poz. 1287 ze zm.) oraz ustawa z dnia 30 października 2002 r. o pomocy publicznej dla przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu dla rynku pracy (Dz.U. Nr 213, poz. 1800). Ustawy te określają zasady i warunki restrukturyzacji przedsiębiorców, a także tryb postępowania w sprawach restrukturyzacji, zasady ustalania należności podlegających restrukturyzacji i tryb postępowania restrukturyzacyjnego oraz warunki uzyskania preferencji podatkowych dla przedsiębiorców nicposiadających zaległości podatkowych. Skorzystanie z tego trybu oddłużenia objęte zostało sformalizowaną procedurą składania wniosku oraz postępowania restrukturyzacyjnego uzależnionego od wielu czynników wskazanych w ustawach. W celu przybliżenia problemu czytaj np. Informację w sprawie ustawy z dnia 30 października 2002 r. o pomocy publicznej dla przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu dla rynku pracy, opublikowaną w B1SP Nr 12/2002. 35 3) odraczać inne terminy przewidziane w przepisach prawa podatkowego, z wyjątkiem terminów określonych w art. 68-71, art. 77 § 1-3, art. 79 § 2, art. 80 § 1, art. 87 § 3 i 4, art. 88 § 1 i art. 118. § 2. Przepisy § 1 pkt 1 i 2 stosuje się również do należności przypadających od płatników lub inkasentów. Przepis § 1 pkt 3 stosuje się odpowiednio do terminów dotyczących płatników lub inkasentów, (art. 48 § 1 i 2 Ordynacji podatkowej) § 1. W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy, na wniosek podatnika, może umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwlokę lub opłatę prolongacyjną. § la. Umarzanie zaległości podatkowych, odsetek za zwlokę lub opłaty prolongacyjnej na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą następuje zgodnie z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców. § 2. Umorzenie zaległości podatkowej powoduje również umorzenie odsetek za zwłokę w całości lub w takiej części, w jakiej została umorzona zaległość podatkowa. § 3. Minister właściwy do spraw jinansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, właściwość rzeczową organów podatkowych w sprawach umarzania zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej. § 4. Organ podatkowy może umorzyć zaległość podatkową z urzędu, jeżeli: 1) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postęjjowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty przewyższającej wydatki egzekucyjne, 2) kwota zaległości podatkowej nie przekracza pięciokrotnej wartości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym, 3) kwota zaległości podatkowej nie została zaspokojona w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym, 4) podatnik zmarł nie pozostawiając żadnego majątku lub pozostawił ruchomości niepodlegające egzekucji na podstawie odrębnych przepisów albo pozostawił przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty stanowiącej trzykrotność przeciętnego wynagrodzenia ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpie- 36 czeń Społecznych w poprzednim kwartale i jednocześnie brak jest spadkobierców innych niż Skarb Państwa oraz nie ma możliwości orzeczenia odpowiedzialności podatkowej osoby trzeciej. § 5. W przypadkach, o których mowa w § 4, decyzję umarzającą zaległość podatkową pozostawia się w aktach sprawy. § 6. Przepisy § 4 pkt 3 i 4 stosuje się odpowiednio do umarzania zaległości płatnika lub inkasenta. § 7. Przepisy § 4-6 stosuje się odpowiednio do umarzania z urzędu opłaty prolongacyjnej. (art. 67 Ordynacji podatkowej) K. Zasada /aulania ini^d/y podatnikiem u \v!ad/.;{ publiczn;}. Zasada ta ma dwoisty i wzajemny charakter: generalnym warunkiem efektywności fiskalnej prawa podatkowego, zarówno jego konstrukcji, jak i jego stosowania, jest przestrzeganie zasady zaufania władzy publicznej wobec podatnika oraz zaufanie podatnika wobec władzy
Wątki
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Nie chcesz mnie, Ben. Składam się z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobiną gĂłwnianego szaleństwa.