ďťż
Nie chcesz mnie, Ben. SkĹadam siÄ z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobinÄ
gĂłwnianego szaleĹstwa.
M. Caro Rodriguez, dz. cyt., s. 212 - 214.
2fi A. de Lassus dz. cyt, s. 65; Por. L. Hass, Ambicje rachuby, rzeczywistotE. Wolno-
Z7 AuGrstwo w Europie Srodkowo-Wschodniej 1905 -1928, Warszawa 1984, s.156 - 253.
. Michel, dz. cyt., s.154.
A. de Lassus, dz. cyt., s. 81- 82. 29.
43
osób wewnątrz grupy, sterowanych przez masonów, aby grupa stała się
doskonałym przekaźnikiem idei masońskich.
Innym celem infiltracji grupy przez masonerię może być jej kompromi-
tacja. W tym celu masoni wchodzą np. w środowiska katoliekie, aby wypo-
wiadająć się czy działająć w ich imieniu odbierać im należny autorytet lub
doprowadzać do skandali.
4. Przejęcie całkowitej kontroli nad ŚRODKAMI MASOWEGO
PRZEKAZU, które propagują "nową moralnośE" i stają się narzędziem w
manipulowaniu społeczeństwem.
Prasa, kino i radio są wymieniane jako najskuteczniejsze narzędzie walki,
jakimi posługuje się masoneria, obok takich jak finansjera światowa i ugru-
powania rewolucyjne. W praktyce wszystkie te elementy są ze sobą śeiśle
powiązane. Wielka kapitalistyczna prasa północnoamerykańska, angielska i
francuska jest obecnie całkowicie uzależniona od międzynarodowych mag-
natów finansowych.
W wywiadzie udzielonym w 1992 r., Pierre de Villemarest, dyrektor
Centre Europeen d'Information i wydawca "Les Lettres d'Information"
powiedział: "W końcu lat sześdziesiątych stwierdziłem, że cała prasa francu-
ska jest coraz bardziej cenzurowana niewidzialną ręką. Mechanizm tej cen-
zury jest prosty: za wszystkimi ogłoszeniami prasowymi we Francji stoją trzy
wielkie stowarzyszenia sprzedające reklamę, a za nimi kryją się te same banki
i ei sami ludzie biznesu. Naczelny odbiera telefon: jeżeli będą publikowane
artykuły pana X poświęcone takim a takim sprawom - nie będzie reklam.
Groźba utracenia miliona franków miesięcznie powoduje, że wszystkie tygo-
dniki francuskie, od lewicy do prawiey, są podobne."30
Działalność masoneru nie sprowadza się jedynie do prowadzenia walki z
tradycyjną myślą chrześcijańską, społeczną czy kulturową. Wolnomularze
próbują propagować nowe treści, wypracowane w ciągu rozwoju masonerii.
Ważną rolę odgrywają hasła - klucze, którymi masoneria posługuje się od
wieków. Do najważniejszych z nich należą: wolnośE, równość i braterstwo.
- WOLNOSć - dla masonerii oznacza absolutną niezależność od wszel-
kiej władzy: Boga, króla, Kościoła, ojca, małżonka itd. Wolność myśli jest
rozumiana jako całkowity brak zależności od jakiejkolwiek prawdy nie-
zmiennej, od porządku transcendentnego. Prowadzi to do odmowy podpo-
rządkowania się porządkowi naturalnemu i nadnaturalnemu.
29 Np. powiązanie Watykanu z włoską lożą P Z. Por. D. Yallop, W imieniu Boga? Śledztwo '
sprawie zamordowania Jana Pawła I, wyd. Da Capo, Warszawa 1993; J. Cornwell, Złodzi,
w nocy. Śmierć Jana Pawła I (Replika na książkę D. Yallopa "W imieniu Boga?"), Wyi
Dolnotląskie, Wrocław 1443; J. Cotter, Światowa Rada Kościołów, wyd. 966, Toront
1985. Na temat podstępnego zawładnięcia skautingiem: J. M. Caro Rodriguez, dz.cyt.,
215 - 217.
30 W Moskwie istnieją dokumenty kompromitujące Zachód. Wywiad A. Romanowskiego
P. de Villemarest, Spotkania, nr 52 - 53 (103 -104), 24 XII 1992 - 6 I 1993, s. 48.
44
Swoim adeptom masoneria mówi: "będziecie wolni jeśli będziecie wład-
cami, jeśli będzieeie kapłanami, królem i bogami, jeśli będzieeie adorowani
jako adoratorzy świątyni".
Głosząć wolnośE, masoneria bardzo często odwołuje się do "cnoty" tole-
rancji, najezęściej rozumianej jako brak jakiegokolwiek prawa do obrony
wartości tradycyjnych i zupełna swoboda w głoszeniu "nowych wartości",
które są częścią zaplanowanej akeji dechrystianizacji społeczeństwa. Nie
pytająć nikogo o zgodę i prawo do wolnego wyboru, masoneria już w 1803 r.
ogłosiła się instytutem wychowawezym całej ludzkośei".31
Pomimo ezęstego pouczania na temat wolności wewnątrz lóż masońskich
panuje silna dyscyplina, której należy się bezwzględnie podporządkować.
Wielki Wschód Belgii zdecydował, że "trzeba być surowym i nieubłaganym
wobeć tych, którzy zbuntowani, mimo ostrzeżeń są wiarołomni dochodząć aż
do tego, że popierają w żveiu politycznym akty, które masoneria zwaleza ze
wszvstkich sił jako przeciwne jej zasadom i których przekroczenie nie może
być dorwolone".32
Podporządkowanie się nieznanym, utajnionym nawet przed ezłonkami
lóż, przywódcom jest jedną z zasad działania masonerii. Brat Metos na
konwencie w 1921 r. powiedział: "Sekret masoński - to źródło jej potęgi".
Olbrzymia większość członków związku nieświadoma jest charakteru i
celów masonerii, które są znane jedynie małej grupie wybranych, należąc,ych
do najbardziej zakonspirowanych kół wolnomularstwa. Dla innych wszystko,
co dotyezy ich związku, jest okryte zasłoną alegorii i symboliki. W masonerii
dopuszczalne jest kłamstwo, które chroni "sekrety" loży lub kryje innego
masona. Pod konieć inicjacji we wszystkie stopnie wtajemniczenia zobowią-
zuje się wtajemniczonego do chronienia "sekretów" tych stopni. Przysięgi te
uznaje się za nie do złamania i to właśnie one czynią mężczyznę masonem.
Są one obwarowane wymyślnymi karami, które mają spotkać każdego zdraj-
eę. W rytuałach poszczególnych stopni brzmią one niezwykle sugestywnie:
- Pod karą nie mniejszą od rozcięcia gardła od ucha do ucha, odcięcia u
podstawy języka, zakopania w piasku tuż przy brzegu morza, gdy fala przy-
pływu dwukrotnie na dobę napływa i opada..." (z przysięgi Ucznia / Pierwszy
Stopień);
- "pod karą nie mniejszą od rozdarcia piersi, wyszarpnięcia serea i odda-
nia go na pożarcie dzikim bestiom i drapieżnym ptakom..." (z przysięgi
Czeladnika / Drugi Stopień);
31 S
|
WÄ
tki
|