ďťż

Bez względu na to, na jakiej podstawie dokonywana jest ocena jakości działalności, a jak już zauważyliśmy, percepcja jest tu równoznaczna z faktami, to właśnie na podstawie...

Nie chcesz mnie, Ben. Składam się z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobiną gównianego szaleństwa.
88 • Pomiar satysfakcji i lojalności klientów która musi zostać w całości objęta pomiarem, oraz czas, w jakim prowadzone jest badanie. Najlepiej badać zakupy nowości za pomocą tzw. sondaży potransakcyjnych, które sprawdzają poziomy satysfakcji klientów, kiedy jeszcze proces zakupu (instalacji) jest świeżo w pamięci. Ten rodzaj pomiarów satysfakcji klienta będzie więc prowadzony w sposób ciągły, w krótkim czasie po każdej z transakcji, nie zaś w jakimś wyznaczonym czasie, na przykład raz do roku. Na potrzeby śledzenia poziomu jakości wyniki są sumowane, a ich średnia ruchoma jest monitorowana. Jeżeli kontakty między dostawcą a klientem mają charakter długoterminowy, bo w grę wchodzi na przykład szkolenie, obsługa techniczna czy też chodzi o zakup towarów konsumpcyjnych, satysfakcję klientów mierzy się w zwykły sposób - za pomocą okresowych badań reprezentatywnej próby klientów. Zmodyfikowany zakup ponowny Zmodyfikowany zakup ponowny to taki zakup, który nie jest całkowicie nowym doświadczeniem dla kupującego, ale nie jest też czymś dobrze znanym. W tej sytuacji członkowie jednostki decyzyjnej mogą dojść do wniosku, że można osiągnąć znaczne korzyści, poszukując nowych informacji oraz dokonując ponownej oceny różnych możliwości. Podejmowanie decyzji w wypadku zmodyfikowanego zakupu ponownego można najlepiej opisać jako „zawężone rozwiązywanie problemu". Chociaż członkowie jednostki decyzyjnej mają prawdopodobnie spore doświadczenie w kupowaniu tego rodzaju produktu, pewne zmiany w środowisku dostawców (takie jak postęp technologiczny albo inicjatywa marketingowa dostawcy) osłabiły ich pewność co do tego, który dostawca najlepiej zaspokaja ich potrzeby. Proste poszukanie informacji oraz ponowna ocena dostawców zwykle stosunkowo szybko doprowadzą do podjęcia decyzji. Prosty zakup ponowny W sytuacji prostego zakupu ponownego nabywca będzie miał duże doświadczenie w kupowaniu danego produktu bądź usługi. Będzie dobrze znać rynki takich produktów oraz dysponować pokaźną ilością informacji na temat większości, jeśli nie wszystkich dostawców i ich produktów. Takie rutynowe decyzje o zakupie najprawdopodobniej będą podejmowane przez dział zaopatrzenia, przy minimalnym lub nawet żadnym udziale innych działów; jednostka decyzyjna może być bardzo niewielka, a decyzja zostanie 6. Rozumienie zachowań nabywczych klienta podjęta bardzo szybko. Jeśli tylko poprzednie zakupy danego produktu są zadowalające, kupujący nie będą szukać nowych informacji, ale po prostu ponownie zamówią produkt u tego samego dostawcy, w momencie gdy będzie on potrzebny. W niektórych firmach proste zakupy ponowne zostały włączone do systemu organizacyjnego w taki sposób, że komputer sam automatycznie sklada ponowne zamówienie, kiedy zapasy produktu obniżają się do pewnego z góry określonego poziomu. Produkty lub usługi należące do kategorii zmodyfikowanego zakupu ponownego lub do prostego zakupu ponownego dobrze nadają się do przeprowadzania migawkowych pomiarów satysfakcji klienta, wymagających okresowego badania reprezentatywnej próby klientów. Wnioski • Oczekiwania, jakie klient ma przed dokonaniem zakupu, oraz jego doświadczenia towarzyszące dokonywaniu zakupów mogą mieć znaczny wpływ na ostateczny poziom satysfakcji klienta
Wątki
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Nie chcesz mnie, Ben. Składam się z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobiną gĂłwnianego szaleństwa.