ďťż

Przedstawienie jej egzaminatorowi przez pocztę elektroniczną, wydruk lub na dyskietce...

Nie chcesz mnie, Ben. Składam się z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobiną gównianego szaleństwa.
albo Włączenie się do lokalnej sieci komputerowej, połączenie się z wewnętrznym serwisem i uzyskanie informacji. Będzie to dostosowane dla każdej instytucji egzaminującej i musi być zatwierdzone przez akredytację. albo Odpowiedź na pytanie z podstaw obsługi sieci. Jest to pisemne pytanie dla instytucji, w których brak jest dostępu do sieci komputerowej. Ocena Egzamin jest zaprojektowany jako praktyczny, ale tam, gdzie nie ma dostępu do sieci, może być przeprowadzony w formie egzaminu pisemnego. Oba ćwiczenia muszą być wykonane. Dopuszczalny czas trwania egzaminu wynosi 45 minut. Do zdania egzaminu niezbędne jest udzielenie 80% poprawnych odpowiedzi, przy tym oba ćwiczenia muszą być wykonane z dopuszczeniem drobnych błędów. Cennik opłat związanych z ECDL L.p. Pozycja Kwota zł 1. Europejska Karta Umiejętności 40,00 Komputerowych (30,00) 2. Europejskie Komputerowe Prawo 40,00 Jazdy (30,00) 3. Opłata egzaminacyjna jednego 20,00 modułu (15,00) ~_... . .., BOGDAN SZCZEPANKOWSKI ANDRZEJ LEMIROWSKI ~ ś" KOMPUTER W PRACY Z DZIECKIEM Z USZKODZONYM SŁUCHEM d.:9~ ~,rrl~e ~W INFORMACJE WSTĘPNE Edukacja komputerowa może mieć ogromne znaczenie dla rozwoju nie- słyszącego dziecka. Wskazują na to doświadczenia krajów zachodnich. Rozpoczynana wcześnie, na poziomie przedszkola i pierwszych klas szkoły podstawowej, daje doskonałe efekty szczególnie w przypadku dzieci nie- słyszących, u których skuteczne zdobywanie wiedzy we wczesnym okresie dzieciństwa oparte jest głównie na jej poznawaniu w trakcie bezpo- średniego uczestnictwa. Wczesne wprowadzenie edukacji komputerowej powinno nie tylko wydatnie przyczynić się do podniesienia wyników nauczania, ale również do przyspieszenia rozwoju ogólnego i językowego dzieci. Pozytywną cechą edukacji komputerowej jest łatwość wytworzenia u dziecka motywacji do poznawania określonych technik, algorytmów i reguł wymaganych przy pracy z komputerem. Atrakcyjność techniczna komputera sprzyja zainteresowaniu dziecka, pobudza je nie tylko do zabawy, ale również do przejawiania aktywności użytecznej edukacyjnie, podejmowania prób pracy z komputerem dla osiągnięcia ważnych celów kształceniowych. Im wcześniej dziecko pozna umiejętność podstawowej obsługi komputera, tym wcześniej również dostrzeże korzyści, wynikające z posługiwania się nim. Interakcyjność występująca w pracy z komputerem wpływa także korzystnie na poziom komunikacji dziecka z otoczeniem. Edukacja komputerowa niesłyszącego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnym szkolnym powinna rozpoczynać się od prostych programów edukacyjnych, ułatwiających poznawanie liter, liczb, kolorów, podstawo- wych pojęć, programów do malowania, gier i zabaw logicznych itp. Wykorzystywane na zajęciach rewalidacyjnych i logopedycznych pro- gramy komputerowe kształtujące słuch i podstawy języka mogą być, przy wykorzystaniu naturalnej aktywności dziecka, nie tylko źródłem kształ- cenia mowy i słuchu, ale również ułatwiać dziecku pierwszy aktywny kontakt z komputerem. Poznawanie podstawowego oprogramowania użyt- kowego i edukacyjnego oraz nabieranie wprawy w posługiwaniu się nim trzeba rozpoczynać właśnie w pierwszych latach szkoły podstawowej, przy czym nie musi, a nawet nie powinno być realizowane w ramach specjal- nego przedmiotu informatycznego, lecz na zajęciach z języka polskiego, matematyki, rewalidacji czy pracy-techniki. W pracy z dziećmi niesłyszącymi występuje jednak bardzo istotny problem, dotyczący kontaktu komunikacyjnego nauczyciela, wychowawcy czy logopedy z uczniami. Wdrażanie świadomej edukacji komputerowej nie może być pozbawione instruktażu. Brak dobrego kontaktu komunika- cyjnego nie tylko zubaża proces dydaktyczno-rewalidacyjny, ale również może doprowadzić do uszkodzenia sprzętu w wyniku braku wiedzy ucznia - użytkownika. Oznacza to m.in., że podstawowym warunkiem skutecz- nej edukacji informatycznej musi być znajomość języka migowego przez osobę uczącą, przynajmniej w stopniu, umożliwiającym objaśnienie pod- stawowych zasad użytkowania sprzętu i instruktażu przy wykorzystywaniu poszczególnych programów. Sprzęt komputerowy, stosowany w nauczaniu i wychowaniu dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem, nie wymaga adaptacji. Zjawi- ska akustyczne bowiem, jesli występują w programach komputerowych, rzadko mają istotne znaczenie merytoryczne, a najczęściej występują jako uzupełnienie informacji dostępnej do odbioru wzrokiem lub jako rozryw- kowy dodatek, wzbogacający podstawowe walory programu. W przypadku dzieci z uszkodzonym słuchem w stopniu lekkim i umiarkowanym (słabo- słyszących) można jednoznacznie stwierdzić, że zarówno dostępny sprzęt, jak i oprogramowanie może być wykorzystywane praktycznie bez ograni- czeń. W przypadku dzieci z uszkodzonym słuchem w stopniu znacznym i głębokim (niesłyszących) także wiele programów może być wykorzy- stywanych bez ich adaptacji. Istotne znaczenie natomiast ma taki dobór i sposób wykorzystywania tych programów, aby ich właściwości eduka- cyjne wychodziły naprzeciw potrzebom dziecka z uszkodzonym słuchem. Szczególne znaczenie praktyczne mają te programy, których celem jest rozwój znajomości języka ojczystego w piśmie i w mowie. Wybór pro- gramów i sposób ich wykorzystywania należy do nauczyciela, a pakiet 106 [ 107 dostępnych programów edukacyjnych przeznaczonych dla szkół maso- wych, które mogą mieć zastosowanie w kształceniu i wychowaniu także dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem, jest ogromny. Ich wymie- nianie i opisywanie mijałoby się z celem, ponieważ niemal każdego dnia pojawiają się nowe propozycje i wiele z nich może mieć zastosowanie także w kształceniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Niezależnie od programów o uniwersalnym zastosowaniu, na świecie i w Polsce opracowuje się także specjalne programy, które są przeznaczone do celów kształcenia dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. Zadaniem takich specjalnie przygotowywanych programów jest wyrównywanie szans rozwojowych, a więc ukierunkowanie na kompensację niesprawności i rozwój funkcji zastępczych
Wątki
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Nie chcesz mnie, Ben. Składam się z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobiną gĂłwnianego szaleństwa.