ďťż
Nie chcesz mnie, Ben. SkĹadam siÄ z siedmiu warstw popieprzenia okraszonych odrobinÄ
gĂłwnianego szaleĹstwa.
l6:19).
lp końca - pisze prof. George Ladd z Fuller Theological Semmary -
\V czasie CZVmś nominalnym. Każdy będzie musiał zadeklarować
ISO?S,?cis4a lub Antych^a.-'^
; , ujrza}em na niebie znak inny - wielki i godzien podziwu: siedmiu
aniołów trzymających siedem plag; tych ostatecznych, bo w nich się do
pełnił gniew Boga. _ . . ,
I ujrzałem jakby morze szklane, pomieszane z ogniem, i tych, co zwy
ciężają Bestię i obraz jej, i liczbę jej imienia, stojących nad morzem
szklanym, mających harfy Boże.
'Ataką śpiewają pieśń Mojżesza, sługi Bożego, i pieśń Baranka: Dzieła Twoje są wielkie i godne podziwu, Panie, Boże wszechwładny! Sprawiedliwe i wierne są Twoje drogi, o Królu narodów! "Któżby się nie bał, o Panie, i Twego imienia nie uczcił? Bo Ty sam jesteś Święty, bo przyjdą wszystkie narody i padną na twarz przed Tobą, bo ujawniły się słuszne Twoje wyroki." (Ap.l5:l-4).
1 Bóg ukazał Janowi pierwszą plagę, która oznacza koniec czasu łaski, "i rezultat pracy wykonanej przez Resztkę Bożą, która z poświęceniem ''rzemwST poselstwo- Pieśn Mojżesza, którą zaśpiewaj ą nad szklanym Aadzi!ichDrze7\!fę Z doświadczeniem> Jakie przeżyli Izraelici, gdy Bóg przepro-Morze Czerwone, chroniąc przed śmierciąz rąk Egipcjan (Wj .15).
CZAS ŁASKI
decuva Ujrzałem: w niebie została otwarta świątynia Przybytku Świa-? cz> st>; IśnS?0 Sledmiu aniołów, mających siedem plag, odzianych
Jedn° * czterech6?; przepasanych na piersiach złotymi"pasami.
L^k _ . WlerZąt DOdałn <:ifťHmiii cminłnm ci/=>rlťm r*TO
podało siedmiu aniołom siedem czasz zło-i wieki wieków.
(AP615-?SL do" świS? ^mem °d Chwa^ Boga {Jego pot^gi'l nikt nie ni aż §i? spełniło siedem plag siedmiu aniołów."
H) p,
Bóg nie wyznaczył końca czasu łaski arbitralnie Taje "^"^i
Ewangelia(lTym.3:16) będzie głoszona, dopóki nie zabrzmTT* B°ża t (Ap.lO:7). Ten głos oznaczał będzie, że na ziemi nie ma iu* siódnie -Każdy przyjął lub odrzucił pieczęć Boga. Wówczas dopiero ru2dec>'do służbę orędownicząw niebie, przygotowując się do przyjścia Lhrystiis ^
W piętnastym rozdziale Apokalipsy akcent przesuwa Sif?a2lemi?(4-'
szenia poselstwa przestrogi na sąd i Prawo Boże. G. B Cai d CZ3su ^
Apokalipsy zauważył: "Tym razem to nie Arka, lecz tablice świ H k°mema
zawierała skupiają zainteresowanie apostoła Jana. Czas łaski CUva> kir-
Boże musi przejąć swą rolę."417 min^ i tera^p''
Jan zobaczył otwartąświąrynię "przybytku świadectwa" Tvm -był Dekalog w Arce Przymierza (Wj.31:18). Prawa Bożego nie ol*13^01' galnia, która reprezentuje miłosierdzie, tak jak wtedy, kiedy Jezu h^UŻ -" świątyni niebiańskiej (Ap.ll:19). Sąd przedadwentowy rozstrzy & fłjesz-każdego człowieka. Chrystus mógł więc zakończyć służbę orędów> "* Sr od Ojca "panowanie, chwałę i władzę królewską" (Dn.7:14). lcza-'?
Kiedy niebiański Arcykapłan opuści niebo, aby przyjść na ziemie
w niebie napełni się dymem (Ap.l5:8), co oznacza, że czas laski dobiegi ii
Wówczas na ziemię spadnie siedem ostatnich plag (Ap. 16). " 'c"
BEZ POŚREDNIKA
Wiedząc, że od zakończenia czasu łaski do powtórnego przyjścia Chryas upłynie pewien czas, niektórzy obawiają się czy wytrwają bez Pośrednika w niebie. Sądzą, że Chrystus teraz oczyszcza ich swą sprawiedliwością, ale gdy zakończy niebiańską służbę będą musieli złożyć nadzieję w sobie.
Powyższy pogląd nie ma oparcia w Biblii. Wszyscy, którzy opierają nadaję w zasługach Chrystusa żyjąc w zgodzie z Jego Słowem, otrzymają Jego spraw* dliwość. Jezus zagwarantował to mówiąc: "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ťm kto słucha Słowa mego i wierzy Temu, który Mnie posłał, ma żywot wieczny iŤ stanie przed sądem, lecz przeszedł ze śmierci do żywota" (J.5:24).
Szata sprawiedliwości Chrystusa okrywać będzie zbawionych także \u^ ucisku. Na cóż zdałoby się usprawiedliwienie w Jezusie, gdyby miało ono p funkcjonować wtedy, gdy potrzebować go będziemy najbardziej ^^
Apostoł Jan nazywa sprawiedliwych "zapieczętowanymi* (Ap. ' Q ^ &
pieczęć zapobiegała w starożytności wprowadzeniu zmian w ° ^jf
dokumencie, tak los żadnego człowieka w czasie plag nie uicgni
(Ap.22:ll). . rMrakterze^:
Szatan chce abyśmy koncentrowali się na sobie, zamiast na. . fo&aaP'
ponieważ sprawiedliwość konieczna do zbawienia przy chodzi oz i? ^ce{\K'
Chrystusa. Przypowieść o szacie weselnej (Mt.22:12-14) uczy, py^ szaia<;
ludzkiej doskonałości, gdyż nawet nasze najlepsze wysiłki sam -
gawiona" (Iz.64:6). , ^kier^
Ci, którzy sądzą, że są doskonali, bo przestali grzeszyć, t ^nó\\-uwagę faktu, że każdy grzeszy także, gdy nie popełnia złyc ^ .^(0 v każdym razem, gdy pomijamy sposobność, aby czynić d o r^ '^'wi?^" dobrze czynić, a nie czyni, dopuszcza się grzechu" (Jk.4: l /)
229
juwoścłą jest Chrystus! (Jer.23:6). 'grzechu będą zbawieni? Biblia mówi, że me, gdyż tacy '*'" tiisa Jezus zbawia z grzechu, lecz nie w grzechu. Jego nas od niego uwolnić (Hbr.2:18; Flp.4:13). Lud Boży
v. kto
'aonie
Nim mieszka, nie grzeszy; każdy, kto grzeszy nie widział NVMim iť Dz.ec. mech was nikt me zgodzi; kto postępuje
- -- 'L Cawiedliwy jest, jak On jest sprawiedliwy. Kto popełnia
a^iedliwe, spw diabeł od początku grzeszy. A Syn Boży na to
ech.zdiab;aj leczyć dzieła diabelskie. Kto z Boga się narodził objawi ab> . dyżposiew Boży jest w nim, i nie może grzeszyć, echu nie P°P '.j";v p0 ^m poznaje się dzieci Boże i dzieci dia-
faia grzech" (l J.3.-8-9) oraz "grzechu nie popełnia" występują w StON%am' fragmencie w czasie teraźniejszym ciągłym, który oznacza trwanie w ''f^nie zaś sporadyczne, wyznane upadki
|
WÄ
tki
|